Prawidłowe i zdrowe odżywianie

Medycyna mitochondrialna określa jaki wpływ na nasze zdrowie mają mitochondria. Ich kondycja okazuje się bowiem kluczowa, jeśli chodzi o stan naszego organizmu. Z tego punktu widzenia niezwykle ważne jest właściwe odżywianie. Specjalne substancje mitochondrialne dostarczają nam energii, a produkty jak witamina B3 wspierają mitochondria.

Magnez i inne podstawowe składniki

Wielu z nas ma mało magnezu i właśnie ten specjalny minerał jest niezbędny do produkcji energii. Warto je uzupełniać, a także jeść produkty takie jak ciemnozielone warzywa, mięso i orzechy. Witamina C, witamina E, witaminy B, żelazo i selen są również niezbędnymi składnikami odżywczymi. Wszystkie można znaleźć w warzywach, orzechach, nasionach, fasoli / soczewicy, produktach mlecznych, rybach i mięsie.

Upewnij się, że zwiększasz tłuste ryby w swojej diecie, awokado, olej kokosowy, oliwie z oliwek lub oleju lnianym. Zdrowe tłuszcze chronią również mitochondria, zapewniając wsparcie przeciwzapalne.

Detoksykacja organizmu

Mitochondria są również wrażliwe na toksyny, a interesujące badania sprawdzają, w jaki sposób niektóre leki i chemikalia wpływają na ich funkcję. Wspieranie mitochondriów tym, czego potrzebują (np. składników odżywczych) jest równie ważne, jak usuwanie czynników, które blokują jej funkcję. To tutaj niezbędne jest oczyszczenie diety i usunięcie niepotrzebnych toksyn. Wspieranie zdrowia jelit jest również częścią tego, ponieważ z kolei wspiera układ odpornościowy i zdrowe zarządzanie stanem zapalnym.

Gdy stan zapalny wymyka się spod kontroli, może wpływać na mitochondria – co jest określane jako dysfunkcja mitochondriów. Na długo, zanim zrozumieliśmy naukę o energii i mitochondriach, praktykujący na całym świecie zalecają zdrową detoksykację jako środek wspierania produkcji energii.